مدیر بیمارستان شهید رجایی شیراز از کمبود شدید فرآورده‌های خونی جهت مصدومین در این بیمارستان خبر داد و از مردم خواست که با مراجعه به مراکز انتقال خون اهدای خون انجام دهند.
کد خبر: ۱۰۲۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷ 19 February 2022

قاسم محمدزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: به طور میانگین ماهانه بیش از 3 هزار مصدوم ناشی از سوانح و حوادث به مرکز ترومای بیمارستان شهید رجایی شیراز مراجعه می‌کنند که از این تعداد طبق آمار موجود، 810 مصدوم نیازمند فرآورده‌های خونی از مرکز انتقال خون استان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در یک ماه گذشته نزدیک به 640 کیسه خون معادل یک صد و 90 هزار سی سی خون به مصدومین این مرکز تزریق شده است، افزود: علاوه بر کیسه خون نزدیک به سیصد کیسه از دیگر فرآورده‌های خونی شامل ffp، پلاکت و کرایوگلوبولین نیز به مصدومین این مرکز تزریق شده است.

مدیر بیمارستان شهید رجایی شیراز از مردم درخواست کرد به دلیل نیاز شدید این مرکز و سایر مراکز درمانی استان به فرآورده‌های خونی، هر چه سریعتر با همراه داشتن کارت ملی خود جهت اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان مراجعه و در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

مجید اکبرزاده سرپرست اداره کل انتقال خون فارس نیز با اعلام کمبود ذخایر گروه‌های خونی به ویژه A و O در استان گفت: در پیک ششم شیوع بیماری کرونا، مجدداً با کمبود ذخایر گروه‌های خونی مواجه شده‌ایم.
وی با بیان اینکه با توجه به درخواست روزانه 70 بیمارستان در سطح استان فارس و اتاق عمل‌های بیماران سرطانی ، تصادفی و حوادث جاده‌ایی و کمبود بسیار شدید ذخائر خون سازمان انتقال خون تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، شاهد کاهش 20 تا 30 درصدی اهدای خون در دنیا هستیم، اما این میزان در ایران 8 تا 9 درصد بوده که نشان از توجه و اهمیت مردم به اهدای خون دارد.

اکبرزاده بیان کرد: پایگاه‌های آسیاب قوامی قصردشت از ساعت 8 صبح تا 19:45، پایگاه میدان نمازی از ساعت 8 صبح تا 19:30، پایگاه‌های شهرستان‌ها از ساعت 8 تا 13 و تیم‌های سیاری نیز پذیرای اهداکنندگان خود در استان هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار